نیچ مارکتینگ چیست؟
نیچ مارکتینگ چیست؟
شنبه 10 مهر 1400 ساعت 15:11 | بازدید : 163 | نویسنده : مهدی | ( نظرات )

نیچ مارکتینگ چیست

آیا تا به حال عبارت "جک همه حرفه ها ، استاد هیچکدام" را شنیده اید؟ اساساً این بدان معناست که یک متخصص عمومی می تواند همه چیز را شایسته انجام دهد ، در حالی که یک متخصص یک کار را بسیار خوب انجام می دهد. وقتی صاحب مشاغل آنلاین هستید ، همین امر صادق است.

ایجاد یک بازار طاقچه و تعیین موقعیت خود به عنوان یک برند مناسب برای مخاطبان خاص ، نه تنها اعتبار شما را نسبت به ژنرال های رقیب ثابت می کند ، بلکه منجر به کسب و کار متمرکزتری نیز می شود. از پیشنهاد ارزش منحصر به فرد شما گرفته تا برنامه های افزودنی خط تولید ، تمرکز بر روی بازار طاقچه باعث می شود که مشتریان مناسب بگویند ، "این برای من است".

اگر در تلاش برای فکر کردن به اولین محصول خود هستید ، مغز خود را به هم می ریزید ، ارائه یک طاقچه خاص مکان خوبی برای شروع است. تعداد بیشماری طاقچه سودآور وجود دارد که می توانید آنها را دنبال کنید ، با این فرصت که بتوانید حتی بیشتر به آن بپردازید. نکته اصلی این است که یک بازار تخصصی را که می توانید در آن تسلط داشته باشید و دارای مشتریان قابل توجهی از مشتریان است ، شناسایی کنید.

در زیر ، ما در مورد اینکه بازار طاقچه چیست ، چگونه می توان آن را شناسایی کرد و چگونه محصولات درخواستی را برای خدمت به آن پیدا کرد. به علاوه ، ما 9 نمونه بازار (شامل ایده های خاص محصول) را که برای بازیکنان جدید آماده است ، بررسی می کنیم.


طاقچه خود را کشف کنید

بازار طاقچه چیست؟
9 نمونه بازار طاقچه
چگونه می توان بازار طاقچه خود را در سال 2021 پیدا کرد
چگونه می توانید ایده های بازار خود را ارزیابی کنید
با یک استراتژی بازاریابی مناسب به جلو حرکت کنید
سوالات متداول بازارهای طاقچه
بازار طاقچه چیست؟
بازار طاقچه قسمتی از بازار بزرگتر است که می تواند بر اساس نیازها ، ترجیحات یا هویت منحصر به فرد خود تعریف شود که آن را از بازار در کل متفاوت می کند.

به عنوان مثال ، در بازار کفش زنانه بخش ها یا طاقچه های مختلفی وجود دارد. کفش برای زنان گیاهخوار ، مانند کفش برای زنان با سایز بزرگ یا کفش برای پرستاران ، بازار خوبی خواهد بود.

تقریباً هر بازاری را می توان بر اساس نیازها و ترجیحات خاص اجزای تشکیل دهنده خود تصفیه یا تقسیم بندی کرد. برخی از رایج ترین روشهای تعریف طاقچه بر اساس موارد زیر است:

قیمت (لوکس ، متوسط ​​، تخفیف)
جمعیت شناسی (جنسیت ، سن ، سطح درآمد ، سطح تحصیلات)
سطح کیفیت (درجه یک ، دست ساز ، مقرون به صرفه)
روانشناسی (ارزشها ، علایق ، نگرشها)
جغرافیایی (ساکنان یک کشور ، شهر یا حتی محله خاص)
انتخاب تمرکز بر روی طاقچه یک تصمیم تجاری استراتژیک برای خدمت به مشتریان خاص بهتر از رقبایی است که بازار بزرگتری را هدف قرار می دهند. بیایید نگاهی به چند مثال بیندازیم.

9 نمونه بازار طاقچه (و محصولات طاقچه ای که می توانید بفروشید)


در حالی که ممکن است محصولات مورد علاقه خاصی را از قبل در ذهن داشته باشید ، می توانید شانس موفقیت خود را با شروع با یک بازار طاقچه و سپس جستجوی محصولات مناسب با بازار مناسب افزایش دهید. در اینجا ، ما نه بازار بزرگتر را بررسی می کنیم تا به شما نشان دهیم که چگونه هر کدام از آنها انواع مختلفی از بازارهای طاقچه و فرصت های محصول را شامل می شوند.

به خاطر داشته باشید که این لیست بازارهای طاقچه و ایده های محصول برای 2021 به سادگی مکانی برای شروع جستجوی شما برای بازارهای طاقچه احتمالی است - شما همیشه می توانید در جهت کاملاً متفاوتی حرکت کرده یا فرصت های طاقچه دیگری را در هر دسته پیدا کنید:

مصرف کنندگان آگاه
سلامتی و تندرستی
صاحبان حیوانات خانگی
جامعه LGBTQ+
مسافران
گیمرها
صاحبان خانه
کارگران از راه دور
مردم محلی

1. مصرف کنندگان آگاه


پایداری یکی از موضوعات داغ اخیر مصرف کنندگان شده است. بر اساس نظرسنجی IBM ، تقریباً از هر 10 مصرف کننده ، شش نفر مایل به تغییر عادات خرید خود برای کاهش تأثیرات زیست محیطی هستند.

ظهور مصرف کننده آگاه ، راه را برای انواع گیاهخواران ، سازگار با محیط زیست و بدون ظلم و ستم محصولات معمولی هموار کرده است. اگر محصولی وجود داشته باشد که اغلب توسط بازار انبوه خریداری می شود ، احتمالاً طاقچه ای از مصرف کنندگان آگاه وجود دارد که جایگزین سبزتری را در بر می گیرد.

در گذشته ، شرکت هایی که به دنبال جذب این بازار هستند ، می توانند بخشی از درآمد خود را به یک هدف اختصاص دهند ، اما در حال حاضر اکثر مصرف کنندگان به نحوه تامین و تولید محصولات نیز اهمیت می دهند.

به عنوان مثال ، Bee's Wrap به دنبال جایگزینی پلاستیک با گزینه های ساخته شده از موم زنبور عسل است. این جایگزین طبیعی برای ذخیره مواد غذایی نه تنها سازگار با محیط زیست نیست ، بلکه برای مصرف کنندگان نیز مقرون به صرفه تر است زیرا قابل استفاده مجدد است.

مثال بازار طاقچه Bee's Wrap

ایده های محصول بیشتر برای مصرف کنندگان آگاه
نی های نوشیدنی قابل استفاده مجدد
لوازم آرایشی بی رحمانه
پوشاک مناسب گیاهخواری
لیوان های قاعدگی
2. سلامتی و تندرستی
بازار جهانی بهداشت و تندرستی در سال 2020 به ارزش 3.31 تریلیون دلار رسید. با شیوع همه گیر کروناویروس در مورد سلامتی ، مردم شروع به رفاه می کنند.

سلامت و تندرستی به معنای مراقبت از ذهن ، بدن و روح شما است. برخی از زیرشاخه های این بازار مراقبت شخصی ، تغذیه ، داروهای پیشگیرانه و داروهای جایگزین هستند. اگر یک محصول فاقد گلوتن از فروشگاه مواد غذایی خریداری کرده اید ، به بازار سلامتی و سلامتی کمک کرده اید.

Happiness Abscissa با فروش عطرها جای خود را در طاقچه سلامتی و سلامتی یافت. محصولات آن حاوی ترکیبات خاصی از رایحه ها هستند که وضعیت رفاه و شادی شما را بهبود می بخشد. هر عطری که توسط یک متخصص مغز و اعصاب ایجاد شده است ، در قوطی صابون ، شمع یا عطر بسته بندی می شود که مشتریان می توانند در هر زمان که نیاز به بالابر دارند از آن لذت ببرند.

بازار سلامت و تندرستی HA

فرصت های محصول در این طاقچه بی پایان است: غذا و نوشیدنی ، زیبایی و مراقبت شخصی ، سلامت پوست ، ایمنی بدن ، محصولات دیجیتالی مانند کتاب های الکترونیکی و دستور العمل ها. حتی اگر برای راه اندازی کسب و کار در این زمینه نیازی به یک متخصص ندارید ، ایده خوبی است که برای توسعه محصولات ایمن برای مشتریان با یک متخصص همکاری کنید.

ایده های محصول بیشتر برای سلامتی و تندرستی


صمغ ملاتونین
قهوه آغشته به قارچ

ماساژورها
کیت های دم کومبوچا
پخش کننده های روغن
شیر جو دوسر
3. صاحبان حیوانات خانگی
مجموع هزینه های مربوط به تجارت حیوانات خانگی در ایالات متحده در سال 2020 99 میلیارد دلار تخمین زده شده است. فرصت های زیادی برای توسعه طاقچه ای در این بازار در انواع مختلف حیوانات خانگی ، شیوه زندگی و موارد دیگر وجود دارد.

Only Natural Pet یک نمونه تجاری عالی در این بازار است - همه چیز از جمله غذای طبیعی ، مواد دافع کک و کنه ، وسایل بیرون ، اسباب بازی ها و تختخواب و موارد دیگر را به فروش می رساند. صاحب حیوان خانگی می تواند به وب سایت خود بیاید و هر چیزی را که برای توله سگ خود نیاز دارد پیدا کند.

فقط صفحه اصلی حیوان خانگی

در حالی که اکثر مردم صاحب ماهی ، سگ یا گربه هستند ، حیوانات خانگی منحصر به فردی مانند اسب ، مارمولک ، لاک پشت و حتی مرغ نیز وجود دارند که هرکدام فرصت های بالقوه خود را دارند.

ایده های محصول بیشتر برای صاحبان حیوانات خانگی
دوربین های حیوان خانگی برای تماشا و تعامل با حیوانات خانگی در حالی که در خانه نیستید
GPS ردیاب حیوانات خانگی
محصولات شخصی با عکس حیوانات خانگی
غذاهای ارگانیک و خوراکی ها
لوازم جانبی و پوشاک حیوانات خانگی
4. جامعه LGBTQ+
جامعه LGBTQ+ بسیار بزرگ است و این مصرف کنندگان قدرت مخارج زیادی دارند. بر اساس سرمایه LGBT ، قدرت خرید برآورد شده در جهان 3.7 تریلیون دلار است.

مارک هایی که ارتباطات معتبری با این بازار برقرار می کنند در بهترین موقعیت برای ارائه خدمات به این طاقچه هستند. فقط از نام تجاری لباس زیر TomboyX بپرسید. فران داناوی ، بنیانگذار ، که در اصل یک برند تی شرت بود ، فرصت را پیدا کرد تا نیازهای گروه خاصی از مصرف کنندگان را برای فروش لباس زیر "برای هر اندامی" برآورده کند.

بازار طاقچه TomyboyX برای جامعه LGTBQ

ایده های محصول بیشتر برای جامعه LGBTQ+
آرایش مخصوص زیر گروه های LGBTQ+ طراحی شده است
طرح هایی با الهام از غرور
پوشاک مخصوص انواع اندام

5. مسافران


رویکرد مصرف کنندگان به سفر در حال تکامل است. در حقیقت ، مسافران بیشتر به محیط زیست آگاه می شوند. طبق گزارش Booking.com ، بیش از نیمی از آنها به دنبال گزینه های پایدار هستند اما در یافتن آنها مشکل دارند.

این شکاف فرصتی عظیم برای مارک ها است تا از طریق محصولات پایدار ، پا به عرصه بگذارند و از طرح های سازگار با محیط زیست حمایت کنند. و مسافران به دنبال گزینه های سبز هستند. آنها همچنین به دنبال تجربیات محلی معتبر ، راحتی و سفرهای طولانی مدت هستند.

Nomatic یک نام تجاری چمدان است که مخصوص مسافران است ، به ویژه عشایر دیجیتالی که عملکرد را در اولویت قرار می دهند. شما می توانید تمرکز این مخاطب را در کل تجارت خود ، از محصول تا کپی نویسی خود نشان دهید.

صفحه اصلی Nomatic

ایده های محصول بیشتر برای مسافران مشتاق
لوازم جانبی گوشی های هوشمند برای تولیدکنندگان محتوا در سفر
ورزش راحت و راحت برای مسافران مکرر
نقشه های خراش برای افرادی که عاشق جمع آوری تجربیات سفر هستند6. گیمرها


"Gamers" یک اصطلاح کلی است که شامل زیر مجموعه های مختلفی است: گیمرهای موبایل ، گیمرهای رایانه ای ، گیمرهای کنسول ، گیمرهای رومیزی - لیست همچنان ادامه دارد. بیش از 2.7 میلیارد بازی باز فعال در سراسر جهان وجود دارد و تقریباً نیمی از آنها برای سرگرمی خود هزینه می کنند که مبلغی بالغ بر 200 میلیارد دلار در صنعت تا سال 2023 است.

Shazim محمد فروشگاه آنلاین خود ، Glorious PC Gaming Race را با محصولاتی که مخصوص گیمرهای رایانه شخصی است ، راه اندازی کرد. این یک تجارت هفت رقمی است که اساساً با خلبان خودکار کار می کند.

مثال بازاریابی طاقچه بازی بازان

بازی های موبایلی به ویژه در حال تسخیر است و 91 درصد بازار را به خود اختصاص داده است. به علاوه ، تعداد بیشتری از زنان وارد بازار می شوند ، روندی که هیچ نشانه ای از کند شدن آن را نشان نمی دهد.

در این دسته ، شما همچنین می توانید بر اساس ژانرهای محبوب (مانند تیراندازان اول شخص) یا کنسول ها (مانند نینتندو سوییچ) طراح شوید.

ایده های محصول بیشتر برای گیمرها
محصولات ارگونومیک برای جلسات طولانی بازی (کنترل کننده ها ، صندلی ها ، عینک های مسدود کننده نور آبی)
برچسب برای شخصی سازی کنسول ها ، کنترلرها و غیره
پیراهن هایی که به جنبه های فرهنگ گیمر اشاره می کنند
لوازم جانبی برای گیمرهای موبایل

پایان

شما میتوانید با نیچ مارکتینگ خیلی راحت تر پول زیاد بدست بیاری.



|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
لینک دوستان
آرشیو مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 6
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 23
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 23
:: بازدید ماه : 56
:: بازدید سال : 175
:: بازدید کلی : 730